Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2007 18:18 - Една разходка.......
Автор: mitko7691 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2388 Коментари: 5 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ходело се от 01.01 в ЕС с лични карти?! Разбира се ,че ще пробвам.Речено -сторено.Проверявам си зелената карта на автомобила.Застрахователят ми е познат,но знаеш ли ги:)).Особенно след този шум по тв.А и гърците са ми ясни,ако не за едно за друго ще се заядат.Слагам 50 евро - та защо са ми повече нали отивам само на "разузнаване",а и живея на 25 км.от първото гръцко село.Паля колата и уж си тананикам,а нещо отвътре ми е свито.Дали пък няма да ми открият нещо нередно - това си е типичен комплекс от соцвремето.Всичко е било напразно - нашият граничар(вече няма митничари) ме задържа 1 мин,а гръцкият точно 30 сек. за да ми провери зелената карта.Нито ме погледна за да ме сравни със снимката ми,нито си направи труда да погледне кой е в колата. Ако щете ми вярвайте и ако щете ми се подсмихвайте,но това бе момента в който се почувствах европеец.Наистина се усетих като част от един по-голям отбор,като част от едно цяло.Нито салютите на Нова година,още по малко речите на Първанов имаха този ефект върху мен,както краткото ОК на гръцкият полицай. "Ама като сме 8 пъти по бедни какво те топли това ОК" - би казал вечният скептик. Не е точно така.Парите са си пари - достойнството си е достойнство.Нима в България нама хора 8 пъти по богати от мен ?! И така ....вече пътувам в Гърция.Наистина си ли чи по къщите ,че имат по-висок стандарт - и че не са преминавали през разни исторически сътресения като социализъм,нежна революция и нескончаем преход като нас.Оставаш с убеждението,че това което е направено се умножава и развива.Ние май повече обичаме да рушим и да почнем на чисто.Може пък и да е за добро :)).Навсякъде си личи средната класа.Магазинче,автосервиз,малка бензиностанция (кой ли им разрешава да ги правят на тротоара).Има ги големите вериги,но паралелно с тях има и много семеен бизнес.А нали бяха казали ,че този семеен бизнес е пътя към просперитета.Все ми се прави че нещо са го измислили - хем да ги има големите,хем да остане и за малките.А тук до 1-2 години Лукойл ще изкупи или фалира всички дребни бензиностанции (Нямаше ли нещо като КЗК ???!! или те са на щат при братушките).Та думата ми беше,че май до 10 години ще останем само работници и супербогаташи както го разбираме ние капитализма..Та така...за красотите на Кавала - крайната точка на "разузнаването" ми нямам думи да ви говоря,а и ще ги намерите във всеки туристически проспект.Иначе се намокрих на Бяло море (дядо ми така и не го доживя,а си мечтаеше за родното си място,което е до Кавала).Върнах се по тъмно......и да ви кажа селата им са по-светли от нашите софийски улици,а уж нямат такава светиня като нашият АЕЦ. За малко и да забравя - не вудях един полицай по пътя - по точно дебнещ полицай,сещате се за какво ви говоря :)))))



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - да
16.01.2007 18:37
свободата, Санчо, свободата...
:))
цитирай
2. inti - ---
16.01.2007 19:16
Господин за един ден...
Честито! ;-)
цитирай
3. mitko7691 - ;)
16.01.2007 19:21
Всяко нещо си има начало.....
цитирай
4. letisi - свободата е на върха на копието...
16.01.2007 23:05
.
цитирай
5. thomas - Още през 1999 го открих аз това...
17.01.2007 08:20
Още през 1999 го открих аз това, че в Европа полицаите са за да ти помагат, а не да те дебнат. И оттогава досега как пък един не ме спря някъде извън Балканите, и как пък един път не можах да мина през милата родина или през Сърбия, без да ме спрат просто ей така - без никаква друга причина, само за да ми видят документите. Забележка: в Сърбия дори и да е без основание, винаги опитват и нещо повече от това да ти видят документите. Както пък на чужденците - у нас :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mitko7691
Категория: Лични дневници
Прочетен: 60744
Постинги: 11
Коментари: 48
Гласове: 235
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930